Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Εφέτης απευθύνει έκκληση: Τουλάχιστον να παύσουν αμέσως οι τόκοι των τραπεζών!

Τουλάχιστον να παύσουν αμέσως οι τόκοι, εν όσω αφαιρείται σοβαρή ποσότητα χρήματος από την αγορά, χωρίς να αναπληρώνεται! 
το Νικολάου Σταυριανίδη, φέτου Διοικητικν Δικαστηρίων
Τώρα πού  λοι καί λα τρέχουν λόγω κτάκτων περιστάσεων καί λόγ δημοσίου χρέους, ο δέ ζωές τν πενομένων καί πεγνωσμένων νθρώπων δέν μπορον νά περιμένουν τόν χρόνο τς δημοκρατίας, τίς κάστοτε κλογές, καί τήν οκονομική νάκαμψη καί νάπτυξη μετά πό τήν λήξη τς οκονομικς πιστασίας το ΔΝΤ καί της Ε.Ε., διότι στό μεταξύ θά πεθάνουν, πρέπει νά παύσουν μεσα νά τρέχουν ο τόκοι. 
ντιβαίνει σέ θεμελιώδεις ρχές το πτωχευτικο δικαίου, διεθνς, τό νά κηρύσσεται πτώχευση νά τίθεται σέ φαρμογή ναγκαστική διαχείριση, καί νά ξακολουθον νά  προστίθενται τόκοι επί τν φειλομένων.  Τόσο ς πρός τό χρέος το κράτους, σο καί ς πρός τά χρέη τν πολιτν.
Καί ταν μάλιστα φαιρεται χρμα πό τήν οiκονομία, στω γιά πληρωμή δημοσίου χρέους, πό πο θά προκύψουν, συνολικά, ο τόκοι; Ο τόκοι προκύπτουν συνολικά, ταν "περισσεύει" χρμα σέ σχέση πρός τό χρμα πού θά ντιστοιχοσε πρός τήν συνολική ξία (κόστος καί ελογο κέρδος) τς παραγωγς γαθν καί πηρεσιν (τν τιμν τν γαθν διατηρουμένων σταθερν, καθ' πόθεση) – περίσσευμα, λόγω π.χ. πικερδν ξαγωγν μειωμένου κόστους ργασίας σέ προσοδοφόρους τομες.  ταν μως φαιρεται μέρος πό τό χρμα πού ντιστοιχε σέ ατήν τήν συνολική ξία τς παραγωγς, τότε, rebus sic standibus, μειώνεται ντίστοιχα συνολική ποσότητα τόκων πού μπορε νά καταβληθ.
Καί ταν τό φαιρούμενο πό τήν οκονομία χρμα  ντιστοιχε σέ ξιόλογο ποσοστό το Α.Ε.Π., τότε χι πλς δέν εναι δυνατόν πό οκονομικς πόψεως νά καταβληθον ο φερόμενοι ς φειλόμενοι τόκοι, λλά καί: τυχόν πιμονή τν δανειστν γιά τήν  καταβολή τόκων, στήν περίπτωση μειώσεως τς ποσότητας το κυκλοφοροντος χρήματος, συνιστ δικη παίτηση γιά κπλήρωση δύνατης φειλς, νεξάρτητα το τί προβλέπει νόμος σύμβαση.
Καθ' σον, ο προβλέψεις περί φειλς τόκων, προϋποθέτουν (ς δικαιολογητικό λόγο το νόμου ς δικαιοπρακτικό θεμέλιο καθοριστικό γιά τήν ερεση τς ληθος βουλήσεως τν συμβαλλομένων),  σωρευτικς: α) οκονομική νάπτυξη καί β) κλασσική διοχέτευση χρημάτων, στω μετρημένη, στήν οκονομία πό τό κράτος, δυνατότητα πού πάντα τό κράτος εχε μέχρι τήν εσαγωγή μας στό πείραμα το εύρώ, λλά δέν χει πλέον.  Δέν εναι οκονομικς καί νομικς δυνατόν νά ξιώνονται τόκοι, ταν συντελεται φαίρεση σημαντικής ποσότητας χρήματος πό τήν οκονομία, χωρίς να ναπληρώνεται.
να λλο τοπο, ξ λλου, εναι τό νά συνοδεύεται φεση πό τόκους. Καί μόνον  λόγ τς φέσεως, ρνητικά πρεπε νά εναι τά πιτόκια. Μπορε νά λιγγι λίγο νος τν τοκογλύφων, καί τν οκονομολόγων πού στηρίζουν τήν θεωρία τς γορς κυρίως πί τς δέας το κέρδους, λλά δέν πάρχει κανένα πρόβλημα μέ τά ρνητικά πιτόκια. πλς, θά λάβ δανειστής κατά τι λιγώτερα, λλις ς κρατήσ τά χρήματά του, νά τά "κλωσσήσ". ταν μως τελειώσ φεση, φειλέτης θά πευθυνθ καί πάλι σέ ποιον το δάνεισε κατά τήν φεση, καί κενος θά κερδίσ, χι "κλωσσν", πού θά μείν μέ τά δια χρήματα λλά πλέον νεκμετάλλευτα. Τό προσωπικό στοιχεο τς πίστεως δέν εναι μελητέο, πως θεωρον σοι τά ποδίδουν λα στούς νόμους τς γορς. πάρχουν καί πρόσωπα, καί σχέσεις μπιστοσύνης πού πλέκονται μεταξύ τους.  Γιατί χι ρνητικά πιτόκια λοιπόν; Καί οκονομία θά κινεται καί θά πανέλθ γρήγορα στήν νάπτυξη, καί ο δανειστές, τό Δημόσιο πρτα πό λα, σέ περίπτωση περημερίας, θά σπεύδουν νά εσπράξουν τά φειλόμενα, προκειμένου να μήν  μειώνεται τι περαιτέρω φειλή. Καλό θά βγ ν τέλει γιά λους.
νεξάρτητα το άν θά υοθετηθε χι οκονομικς πιβεβλημένη  δέα τν ρνητικν πιτοκίων (θά ταν πολύ πιό εχερές νά υοθετηθ, άν ο τράπεζες σαν κρατικές πλοί κοινωφελες φορες χρήματος για χάριν τν συναλλαγν) παραμένει ς πρόβλημα τό θέμα τν τόκων σέ συνθκες φέσεως, ναγκαστικς διαχειρίσεως τς χώρας καί - δίως - νομικς καί πολιτικς δυναμίας ναπληρώσεως το φαιρουμένου πό τήν οκονομία χρήματος.
μεσο ποτέλεσμα τς παγωγς στήν πολιτική τν μνημονίων - ποία εναι τό πιστέγασμα λλά καί φυσική συνέπεια τς δεσμεύσεως τς θνικς κυριαρχίας χάριν το ερώ, καί δή μέ οκονομικς νεπίτρεπτη παράλειψη προβλέψεων γιά παναδιανομή τν κατά φύσιν δημιουργουμένων πλεονασμάτων τν βορείων βιομηχανικν χωρν τς Ερώπης στήν Νότια Ερώπη (μέ τήν μεγάλη καί ποιοτική γροτική παραγωγή), καί νευ κοινς Ερωπαϊκς οκονομικς πολιτικς - ταν καί δυστυχς εναι, τι φαίρεση σημαντικής ποσότητας χρήματος πό τήν λληνική γορά, γιά τήν ξόφληση τν φερομένων σήμερα ς δανειστν, δέν ντισταθμίζεται πλέον πό τήν δυνατότητα ναπληρώσεως τς ποσότητας το φαιρουμένου χρήματος μέρους ατς-ναπληρώσεως ετε δι' κδόσεως χρήματος, ετε διά δανείων, ετε λλως πώς.
 πό συνθήκες δέ φέσεως, ποία κατά κύριο λόγο εναι μεσο ποτέλεσμα τς παγωγς μας στίς πολιτικές τν μνημονίων, ποκλείεται ναπλήρωση το φαιρουμένου χρήματος μέ αξηση, λόγω αξήσεως τς παραγωγικς δραστηριότητας, τν ξαγωγν (μόνη δέ αξηση τν ξαγωγν χωρίς τήν αξηση τς παραγωγς, θά προσέθετε μέν λίγο χρμα, λλά μέ πολιτικά καί συνταγματικά παράδεκτο τίμημα τήν στέρηση καί τν ναγκαίων, φο ατά θα ξήγοντο).
Μέ να λόγο, α) παγωγή στό ερώ μέ στέρηση τς ξουσίας το κράτους γιά κδοση το ναγκαίου πρόσθετου χρήματος καί μέ προδήλως σφαλμένες οκονομικές προϋποθέσεις, καί β) παγωγή στά μνημόνια πού κατά κύριο λόγο προκάλεσαν τήν φεση, τσι στε νά ποκλείεται παραγωγική αξηση καί ξ ατς αξηση τν ξαγωγν, εχαν ς ποτέλεσμα τι, ,τι χρμα φαιρεται πό τήν γχώρια γορά γιά ποπληρωμή του δημοσίου χρέους, νά μήν μπορ πλέον νά ναπληρωθ οτε στό λάχιστο.
Συνεπς (πέραν το τι θά ταν νομικς χρήσιμο, νά προσδιορισθ  ποο τό ψος τς ρευστότητος πού πάρχει στά νοικοκυριά καί ποο το συνολικς φειλόμενο κεφάλαιο, ρα ποία ναλογία πί το κεφαλαίου τν χρεν δύναται πράγματι νά ξοφληθ, χωρίς παραβίαση το σεβασμο τς προσωπικς λευθερίας καί τς περιουσίας τν πολιτν), πάρχει σοβαρή φαίρεση χρήματος πό τήν σωτερική  λληνική γορά, νευ δυνατότητος ναπληρώσεως ατο, πως πρχε στό παρελθόν. Καί πομένως, δέν πάρχει πλέον συνολικς, ντός τς λλάδος, διαθέσιμη ποσότητα χρήματος γιά τήν καταβολή τόκων.
σως δέ, νά μήν δύναται πλέον να πάρξ κατά πρόβλεψη ντός τς λλάδος στά πόμενα χρόνια καί νευ ξοντωτικο δανεισμο, οτε  κάν διαθέσιμη ποσότητα χρήματος στά νοικοκυριά, γιά τήν ποπληρωμή πό ατά καί ατο κόμη το συνολικς  φειλομένου κεφαλαίου, στόν συμβατικό του χρόνο. Ατά, δέν εναι ποτέλεσμα τς δράσεως τν διωτν, λλά εναι ποκλειστικό ποτέλεσμα τς φαιρέσεως το χρήματος, νευ ναπληρώσεως ατο μηδέ κάν στοιχειώδους - πως προσωρινς καί γιά τίς νάγκες ρευστότητας τς οκονομίας μας, πργμα τό ποο συνέβαινε μέχρι πρό τινος.
Νομίζουμε ς κ τούτου, τι τά Δικαστήρια χουν τήν ξουσία καί τήν ποχρέωση, νά λάβουν π' ψη τους τίς κτακτες περιστάσεις στίς ποες ερίσκεται χώρα κατά τά νωτέρω, λλά καί νας καστος φειλέτης καί δανειστής, καί συσταθμίζοντας τό συμφέρον μφοτέρων τν τελευταίων, νά ρνονται, κατ' ρχήν,  τόσο τήν πιβάρυνση τν χρεν μέ τόκους πό τότε πού λλάδα πήχθη σέ οωνεί (λλά οσιαστική)  ναγκαστική διαχείριση μέσ το πρώτου μνημονίου ('Ιούνιος 2010), σο καί τήν ναγκαστική κτέλεση ς πρός κάθε ποσό τόκων πού φορ τό χρονικό διάστημα πό τόν Ιούνιο το 2010 και μετά. Τυχόν ναγνωρισμένα δικαστικς, βεβαιωμένα μέ ριστικοποιηθεσες διοικητικές πράξεις, χρέη πό τόκους γιά τό χρονικό διάστημα πό τόν Ιούνιο του 2010 και μετά, πρέπει νά παραμένουν ς φειλόμενα, λλά νευ πιπρόσθετης τοκοφορίας λόγω περημερίας, καί νευ ναγκαστικής κτελέσεως.
Τατα δέ,  τόσον α) μέχρι τήν ξοδο τς λλάδας πό τήν οωνεί αναγκαστική διαχείριση καί πιό συγκεκριμένα τήν ξοδο πό τήν κατάσταση τς "φαιμάξεως" πό τήν λληνική γορά σημαντικς ποσότητας χρήματος νευ νομικς καί / πραγματικς δυνατότητος ναπληρώσεως ατο, σον καί β) μέχρι τήν ξοδο τς λλάδας πό τήν φεση καί τήν οσιαστική πανέναρξη τς οκονομικς ναπτύξεως.
ποχρέωση ατή τν δικαστηρίων πορρέει πό τήν διάταξη το ρθρου 2 παρ. 1 καί 5 παρ. 1 το Συντάγματος,  καί πό τήν ξουσία πού χουν βάσει το ρθρου 26 ατο.
Σέ καμία περίπτωση δέν πρόκειται γιά θέμα πού φορ ποκλειστικά τήν σκηση κυβερνητικς ξουσίας καί οκονομικς πολιτικς τς κυβερνήσεως.  Μάλιστα, πάρχει καί παράλειψη το νομοθέτη νά νταποκριθ στά συνταγματικά του καθήκοντα θεσπίζοντας ρητς ατήν τήν μερική σεισάχθεια πό τίς νωτέρω κτεθεσες συνθκες πρόδηλης  οκονομικς δυναμίας τς λης οκονομίας γιά καταβολή καί τόκων. Τυχόν κατ' εξαίρεση δυνατότητα ρισμένων νά ξακολουθήσουν τήν καταβολή τόκων, ποτελε πο τίς νωτέρω συνθκες, φαινόμενο φειλόμενο σέ περιστάσεις λως εδικές, πού συνιστον ξαίρεση πό τίς ξαιρετικές περιστάσεις δυναμίας καταβολς τόκων πού πλήττουν σχεδόν λους τούς λοιπούς λληνες φειλέτες. Τόσο μεταξύ τους, σο καί ναντι τν Τραπεζν καί ναντι το Δημοσίου, τν ΟΤΑ καί τν  ν.π.δ.δ. Γιά λόγους σότητας δέ, πρέπει νά θεωρεται τι καί ντίστροφα δέν φείλονται τόκοι πό τόν 'Ιούνιο του 2010 καί φ ξς.
ντιθέτως πρός τήν μή φειλή καί μή περίληψη σέ ναγκαστική κτέλεση τν τόκων πό τόν ούνιο το 2010 καί φ ξς, πού εναι θέμα το ποίου μπορον νά πιληφθον  εθέως τά Δικαστήρια,  χρειάζεται κατ' ρχήν νομοθετική ρύθμιση γιά τήν περαιτέρω ποσοστιαία  μείωση λων τν φειλν ντός τς λλάδος, οτως στε νά πανεύρουν τήν συνολική ντιστοιχία τους πρός τήν διαθέσιμη, καί τήν προβλεπόμενη ς διαθέσιμη, ρευστότητα τν νοικοκυριν.
Τοτο, παρά τό τι εναι δυνατόν νά ξαχθον μέσως καί εθέως πό τά Δικαστήρια, συμπεράσματα ς πρός τήν γενική κατ' ρχήν δυναμία καταβολς μέρους το συνολικς φειλομένου πό τά νοικοκυριά χρέους (πό τόν 'Ιούνιο το 2010 καί μετά, ποσοστιαία μείωση τς συνολικς ρευστότητας πού διαθέτουν τά νοικοκυριά ν λλάδι, λόγ τς ξοφλήσεως το δημοσίου χρέους πό συνθκες λιτότητος καί φέσεως, θά εναι κατά πσα πιθανότητα πολύ μεγαλύτερη πό τήν ποσοστιαία μείωση το Α.Ε.Π.), καί ς πρός τήν περαιτέρω νυπαίτια συγκεκριμένη οκονομική δυσχέρεια (βάσει τν κατέρωθεν προβαλλομένων κάι ποδεικνυομένων), καί νά ναγωρισθον,  σέ ξαιρετικές περιπτώσεις, ελογες ποσοστιαες μειώσεις συγκεκριμένων χρεν. παιτεται πάντως δέ, νομοθετική ρύθμιση, διότι  πό μία δικαία καί ρεαλιστική μείωση το κεφαλαίου πού συνολικς φείλεται πό τούς λληνες πρός νομικά καί φυσικά πρόσωπα ν λλάδι, τίθεται θέμα πιβιώσεως το τραπεζικο τομέως, ετε ς διωτικο ετε ς πανερχομένου ν λ ν μέρει, στόν  δημόσιο λεγχο - καί ρα, ς πρός τήν γενική ατήν ρύθμιση καί μόνον, τό θέμα εναι κατ' ρχήν πολιτικό.
πως πολιτική εναι, κατ' ρχήν, καί εθύνη γιά τήν μεταφορά στό φερόμενο ς δημόσιο χρέος, τν θεμελιωδν παγκοσμίως ρχν το πτωχευτικο δικαίου περί μή τοκοφορίας τν παιτήσεων δανειστν μετά πό τήν στάση πληρωμν τήν θέση σέ ναγκαστική διαχείριση ποχρεωτική ποπτεία. Πρόκειται γιά τήν πάλειψη τς τοκοφορίας μετά τόν ούνιο το 2010, τν παιτήσεων σέ βάρος τς λλάδος, ο ποες προϋπρχαν το ουνίου το 2010, καθώς καί περί μή τοκοφορίας κείνων τν παιτήσεων πού συνεφωνήθησαν ν συνεχεί (μετά τόκων σέ βάρος το λληνικο Δημοσίου κατά παραβίαση το ρθρου 1 παρ. 1 το λληνικο Συντάγματος), χάριν τς σωτηρίας, κυρίως, τν γερμανικν καί γαλλικν τραπεζν. 

λα τά ζητήματα τς νομιμότητας καί ποχρεωτικότητας τς φειλς τόκων, πό συνθκες φέσεως καί μειωμένης ρευστότητος τς λης θνικς οκονομίας (κτακτη νομιμότητα λόγ τν ξαιρετικν συνθηκν), λλά καί ποχρεωτικότητα τς πό τοιατες συνθκες φειλς κεφαλαίου, ετε πό χρέη το σωτερικο μεταξύ διωτν καί κράτους ν.π.δ.δ., ετε πό χρέη δανείων πού νελήφθησαν πό το Δημοσίου, εθέως διά μέσου Τραπεζν, πό δημόσιους διωτικούς φορες το ξωτερικο, ποτελον συνταγματικς ζήτημα εθύνης ν τέλει τν λληνικν Δικαστηρίων.

 http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2013/11/blog-post_2567.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Πληροφορίες

"Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες. Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα. Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους."