Σάββατο 4 Ιουλίου 2015

Εὐάγγελος Λεμπέσης - Ἡ Τεράστια Κοινωνικὴ Σημασία τῶν Βλακῶν ἐν τῷ Συγχρόνῳ Βίῳ. (Αποσπάσματα)


"... Ε
ς τν πολυπληθ κατηγορίαν τν βλακν προσάπτεται σφαλς δικος κα πιστημονικς σφαλμένη μομφή, ταν οτοι χαρακτηρίζονται ετε ς χρηστοι κα περιττν βάρος τς κοινωνίας, ετε ς παρασιτικοί, κφράζεται δ συχν νόητος, ς θ δωμεν, εχ πως οτοι κλείψουν...". 

"... 
ς πρς τν κοινωνικν προέλευσιν τν βλακν διαπιστοται τι παραγωγ βλακν δν εναι ταξική. πονηρ φύσις δν δωκεν ες ρισμένην τιν κοινωνικν τάξιν τ πίζηλον τοτο προνόμιον....".

"...
συνασπισμς τν βλακν εναι μηχανικ ργάνωσις βάσει τς ρχς τς «λαχίστης προσπαθείας» πρς ντιμετώπισιν σχυροτέρας δυνάμεως ες τ πρόσωπον τν λίγων το νός. ργάνωσις ατη περιωρισμένης κτάσεως καλεται κοινωνιολογικς κλίκα (clique)...".

"...  λλ κα ο νευ συνασπισμο κα ργανώσεως, νευ «κλίκας»,νερχόμενοι βλκες νίκανοι γενικς, τομικς κα μόνον πικρατοντες, ερίσκονται ν τούτοις δεσμευμένοι π το κοινωνικο διαφορισμο ες σον βαθμν ς κα ο ργανωμένοι τοιοτοι...".

"...  νδιαφέρον εναι τέλος νταθα τ φαινόμενον μερικν εφυν νθρώπων, οτινες, νστικτωδς διαισθανόμενοι τν κοινωνικς νυπέρβλητον ρόλον τν βλακν κα τν λαμπρν κοινωνικν ατν σταδιοδρομίαν - v τ «χρυσ» μέσ δ τς μετριότητος ννοεται - ποφασίζουν ν ποδυθον τν ρόλον ατόν, πως νέλθουν δι τς μεθόδου τς «νύσσης», ς ατη εφυέστατα ποκαλεται παρ τ λα...".


"...  ν βλξ καταφεύγει ες τν πιτηδειότητα λόγω τν πενιχρν πνευματικν το μέσων κ τς ατς λλείψεως νωτέρων πνευματικν μέσων θεται κα πρς τν πάτην. πάτη εναι ς γνωστν ποσιώπησις τς ληθείας παράστασις ψευδν πραγμάτων ς ληθν. ξ ατο τούτου το ρισμο ατς συνάγεται τι πάτη δν νάγεται ες τν εφυΐαν το πατενος, διότι πς νθρωπος δύναται ν παραστήση ψευδς πράγματα ς ληθ κα ατς οτος βλάξ, λλ᾿ ες τν επιστίαν το θύματος. τι λοιπν καταφεύγει ες ατήν, ς διανοητικς εκολώτερον μέσον βλξ πειδή, στερούμενος εφυΐας, εναι νίκανος ν μεταχειρισθ ντιμα μέσα, εναι ατονόητον, διότι ντιμα μέσα ς δυσκολώτερα, χρησιμοποιε μόνον κεκτημένος πραγματικν τομικν ξίαν...". 


"...  τι πάτη δν φείλεται ες εφυίαν νελύθη, νομίζομεν παρκς.
τι μως επιστία το θύματος ποτελε βλακείαν, τοτο εναι ληθς μνημεον βλακικς «διανοίας» κα πολιτιστικς ποστάθμης. Διότι επιστία νς τόμου, ς προϋποθέτουσα τ λλα τομα ς ντιμα κα συνεπς ς εφυά, εναι σφαλς τ μέγιστον τν τεκμηρίων τς πνευματικς του ναπτύξεως κα το πολιτισμο του. σον ψηλότερον π τν βαθμίδων τςεφυΐας κα το πολιτισμο σταται ν τομον ες λαός, (ο Ερωπαοι ν σχέσει πρς τος νατολίτας) τόσον περισσότερον επιστος εναι.
τελευταος τν βλακν θ δύνατο ν ξαπατήσ να Κντ να Μπετόβεv κα τελευταος τν λλήνων να Ερωπαον... 
Τ μειδίαμα το οκτου,τ ποον ρίπτουν ο «φελες κουτόφραγκοι», δημιουργο τν πνευματικν ξιν κα ξουσιαστα το κόσμου, π τν δυστυχν «ξυπνών» της Μεσογείου κα τς νατολς, ς εναι κα τιμωρία τν βλακν κα δι τν «θεωρίαν» των ταύτην! ".

 Το πλήρες κείμενο υπάρχει στο http://cosmoideas.blogspot.gr/search?updated-max=2015-05-18T16:35:00%2B03:00&max-results=7&start=21&by-date=false






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Πληροφορίες

"Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες. Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα. Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους."